Du har alltid 30 dagars öppet köp efter att du mottagit din beställning. Alla varor ska vara i ursprungsskick, i originalförpackning och eventuella etiketter ska sitta kvar. För mer information om hur du returnerar en vara, klicka här.
Om du vill avbeställa din order ber vi dig att kontakta vår kundtjänst på 0346 - 122 12, så snart som möjligt efter att du har lagt din beställning. Har du lagt din order efter kl. 16.00 på en vardag eller under en helg, när vår kundtjänst inte är bemannad, ber vi dig att skicka ett mejl till support@vardvaskan.se med din förfrågan att avbryta ditt köp. Vi har inte alltid har möjlighet att avbryta ditt köp och du får då i stället göra en retur. Observera att det inte går att ändra eller avbryta en redan packad order och att varor som tillverkas specifikt till dig, till exempel namnskyltar, inte går att ångra eller ändra när produktionen har påbörjats.
Om du önskar byta en vara lägger du själv en ny beställning på den vara du vill byta till. Varan du tidigare beställt skickar du i retur till oss. Du har 30 dagar på dig att genomföra bytet, från att du mottagit din beställning. För mer information om hur du returnerar en vara, klicka här.
Då du själv lägger din nya beställning på hemsidan kan du byta till vilken produkt du vill och är alltså inte begränsad till att välja annan färg eller storlek på varan du tidigare beställt.
Vill du returnera hela eller delar av din beställning med saknar returfraktsedel i ditt paket? Om ditt paket har levererats med Postnord eller Schenker ber vi dig att kontakta oss via mejl (support@vardvaskan.se) eller via chatten på vår hemsida (vardvaskan.se). Vänligen bifoga din följesedel i paketet och notera returkoden vid de produkter som du vill returnera.
Har ditt paket levererats med Budbee? Vänligen se information kring returer med Budbee här.
Om du har mottagit en trasig vara eller om en vara har gått sönder kort efter att du mottagit den, kan du kontakta oss för att registrera en reklamation. Mejla vår Kundtjänst på support@vardvaskan.se för att registrera din reklamation, tillsammans med en bild på din vara där defekten tydligt framgår. Uppge även vad som hänt, ditt namn och ditt kundnummer/ordernummer.
Vid hantering av reklamationer efter försäljning till konsumenter tillämpar Vårdväskan Konsumentköplagen. Reklamationer vid övrig försäljning regleras av Köplagen. En produkt kan reklameras vid fabriksfel och om varan är skadad när du mottar den ska du reklamera den direkt. På så sätt får du snabbast möjlig hantering av din reklamation och eventuella missförstånd kan undvikas. Om ditt paket är trasigt när du mottar det, reklameras detta direkt hos speditören.
Du som konsument har tre års reklamationsrätt enligt Konsumentköplagen och som näringsidkare/företag tillämpas reklamationstid på två år enligt Köplagen. Vid eventuell tvist följer vi Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer.
Vi har 6 månaders garanti på de produkter som har en funktionalitet (klockor, stetoskop m.m.). Observera att garantin/reklamationsrätten inte gäller vid självförvållade skador eller slitage.
När vi har mottagit och hanterat din reklamation kommer vi att meddela dig om hur vi går vidare med hanteringen av reklamationen. I vissa fall kan vi behöva varan i retur och då ber vi dig att förpacka produkten väl, helst i originalförpackning. I paketet ska även reklamationsunderlag finnas.
Vid reklamationer, i garantiärenden eller om vi har levererat fel produkt, står vi för kostanden av returfrakten. Ersättningsleveranser är avgiftsfria.
Om något saknas i din beställning eller om du fått fel vara ber vi dig att kontakta Kundtjänst på support@vardvaskan.se.